SALON KITTY
LABEL Mask
CODE MK 707 DLX
FORMAT 1 CD

TRACKS 22
LENGTH 60' 54"

PRICE
EUR 18.00

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ORIGINAL MOVIE TITLE YEAR GENRE COMPOSER FOREIGN MOVIE TITLE
SALON KITTY 1975 Erotic/drama Carpi, Fiorenzo MADAM KITTY

NOTES
Berlin, 1939: the high class brothel (the word "Salon" was deliberately chosen to bring up to mind the simultaneous scandal-success of "Salo'" of madam Kitty (Thulin: of Swedish origin, same as Bergman) is exploited by the Nazis as an operation center, where the peripatetics are replaced by real Nationalsocialist (Nazi) girls, despite their inexperience in sexual matters. Soon, however, their faith in to the party fades away, while their commitment to new job grows, and love blossoms amid utter perversion. Brass co-screenplays with Ennio De Concini and Maria Pia Fusco a true story, and he brings up a very thorough look-porn movie (actress Senatore is "committed" to a living bare nano-human torso) with which he satirizes Hitler and his followers and, cunningly amused and ironic, celebrates sex as liberating and vital, not yet reduced to sex-caricature as in his future movies, though the style here anticipates them (i.e., use of mirrors and women bidet in particular). With the kitsch and melancholy of Visconti (favorite actor Berger and the orgy scene of the CADUTA DEGLI DEI/The Damned), much influenced by the scandals of that time (IL PORTIERE DI NOTTE/The Night Porter, Pasolini) and by risque' old glories (Dietrich of L'ANGELO AZZURRO/The Blue Angel), SALON KITTY had the demerit of opening the trend of Italian nazi erotic films. A quite high level production (no less than Ken Adam decor, music by Fiorenzo Carpi conducted by Bruno Nicolai, editing by the same Brass, production management of Carla Cipriani, the opulent and a descendant of a noble Venetian family and former inseparable wife and manager of our Italian- Tinto). Small part for Salvatore Baccaro, already "beast in heat" before the movie of the same name. The Ann Savoy, a beautiful English, is incredibly similar to the current model Laetitia Casta, but far more generous in doing shows of her charms. The homosexual Berger, former Visconti's pupil-lover, plays the part of a perverted and impotent nazi hierarch and he has no problem performing nude-look. by Roberto Donati (English Translation from original Italian language by Intermezzo Media)
Berlino, 1939: il bordello d'alto bordo "salon", nome scelto apposta per richiamare il contemporaneo scandalo-successo di Salo' della tenutaria Kitty (la svedese Thulin di bergmaniana provenienza) viene sfruttato dai nazisti come centrale operativa e le peripatetiche sono sostituite da vere nazionalsocialiste, inesperte in campo sessuale. Presto, pero', la fede al partito cala e cresce la dedizione al nuovo lavoro e l'amore sbocciato fra tanta perversione. Brass cosceneggia insieme a Ennio De Concini e Maria Pia Fusco un fatto realmente accaduto e trae un simil-porno film molto spinto (la Senatore impegnata con un torso-nano vivente) con cui satireggia Hitler e seguaci e inneggia, marpione divertito e ironico, al sesso vitale e liberatorio, non ancora ridotto a macchietta come nei film futuri, anche se lo stile (utilizzo di specchi e bidet femminili in particolare) li anticipa. Viscontiano nel kitsch e nella malinconia (riprende l'attore feticcio Berger e la scena dell'orgia della Caduta degli dei) e influenzatissimo dagli scandali dell'epoca (Il portiere di notte), Pasolini o da vecchie glorie ose' (la Dietrich dell'Angelo azzurro), Salon Kitty ha avuto il demerito di aprire le porte al nutrito filone italico dei nazierotici. Ricca la produzione (decor addirittura di Ken Adam, musiche di Fiorenzo Carpi dirette da Bruno Nicolai, montaggio dello stesso Brass, organizzazione generale dell'½opulenta e discendente di famiglia nobile veneziana Carla Cipriani, gia'  inseparabile moglie e manager del Tinto nazionale); particina per Salvatore Baccaro, gia'bestia in caloreprima nel film omonimo. La Ann Savoy, splendida inglese, incredibilmente somigliante all'attuale modella Laetitia Casta, ma ben piu' generosa nel far mostra delle sue grazie. L'omosessuale Berger, gia' pupillo-amante di Visconti, fa la parte del perverso gerarca complessato e impotente e non ha problemi a esibirsi in nude-look. Di Roberto Donati

MAIN ACTORS Ingrid Thulin, Helmut Berger, Teresa Ann Savoy, John Steiner, Tina Aumont