A LATE QUARTET
LABEL Decca
CODE DCAB 001768502
FORMAT 1 CD

TRACKS 24
LENGTH

PRICE
EUR 17.00

Check exchange rate

Back


ORIGINAL MOVIE TITLE YEAR GENRE COMPOSER FOREIGN MOVIE TITLE
A LATE QUARTET 2012 Drama Angelo Badalamenti A LATE QUARTET

NOTES
Nota del compositore: Comporre A Late Quartet di Yaron Zilbermans è stata un'occasione musicale interessante e stimolante. In un primo momento, mi ha attratto il cast enorme che era così, ovviamente, in grado di erogare una sceneggiatura ben battuta. Ma c'era di più oltre a quello. Il film racconta di membri di un famoso quartetto d'archi, e di come i loro rapporti di lavoro si sviluppano mentre si preparano per un concerto. Ecco una storia che potrebbe riguardarmi, la mia vita è una vita musicale. Come la storia si sviluppa, si apprende di statica all'interno del complesso amore, la malattia, l'insicurezza, il tradimento, e la crescita personale. E 'una storia di vit interconnesse. Ma il film di Yaron Zibermans parla del capolavoro di Beethoven, tanto quanto le esperienze dei compositori che lo interpretano. Essi sono uguali. La vita di tutti i giorni di questi quattro musicisti (The Fugue) sono immersi in questa musica. Essi sono costantemente impegnati a vivere sulla grandezza del lorolavoro. Dopo la visualizzazione del primo taglio, mi sono incontrato con Yaron e gli ho chiesto sui sentimenti che dovrebbero essere evocati nello spettatore. Ha semplicemente detto tre parole, il dolore, il dolore e il dolore. Ho risposto, ti posso dare dolore insieme con la bellezza sobria. Fin dall'inizio eravamo sulla stessa linea d'onda. Ho composto diversi temi e una fuga per aiutare a servire il drama, e per integrare i pezzi classici che sentiamo nel film. Per controbilanciare sullo schermo il quartetto d'archi, mi è venuta l'idea di valorizzare lo score con strumenti a fiato. Per me, questi strumenti rappresentano le singole voci dei nostri personaggi, ma in modo astratto. Yaron pensa che i venti siano come le anime dei nostri personaggi e questo mi piace molto. E 'stata una gioia far parte del team creativo di A Late Quartet, di lavorare con Yaron e vederlo consegnare questo dramma profondo musicale al pubblico di tutto il mondo. -Angelo Badalamenti
1. A Late Quartet Overture 2. Movements 3. Diagnosis 4. Reflections 5. A Jog in the Park 6. Stop Right Here 7. 11:42PM 8. Premonition 9. Winter Love 10. Eternal Quest 11. Old Men Know 12. Breaking Up 13. Fire Escape 14. Longing for Miriam 15. A Late Quartet Bidding Farewel 16. Korngold: Gluck, das mir verblieb 17. Bulerias Del Encuentro 18. Adagio, ma non troppo e molto espressivo 19. Allegro molto vivace 20. Allegro moderato 21. Andante, ma non troppo e molto cantabile 22. Presto 23. Adagio, quasi un poco andante 24. Allegro
Note from the composer: Scoring Yaron Zilbermans A Late Quartet was an appealing and challenging musical opportunity. At first, I was drawn to the tremendous cast who were so obviously capable of delivering the well-wrought screenplay. But there was more to it than that. The film is about the members of a world-renowned string quartet, and how their personal and work relationships develop as they prepare for an upcoming anniversary concert. Here was a story I could relate to; my life is a musical life. As the story unfolds, we learn of static within the ensemble love, sickness, insecurity, betrayal, and personal growth. Its a story about their interconnected lives. But Yaron Zilbermans film is about Beethovens masterpiece as much as its about the experiences of the players who interpret it. They are equals. The everyday lives of these four musicians (The Fugue) are steeped in this music. They are constantly striving to live up to the greatness of the work. Upon viewing the first cut, I met with Yaron and asked for his feelings on what the score should evoke. He simply said three words, Pain, pain and pain. I replied, I can give you pain together with understated beauty. From the outset we were on the same page. I composed several themes and a fugue to help serve the drama, and to complement the classical pieces we hear in the film. As a counterbalance to the on-screen string quartet, I came up with the idea of enhancing the score with woodwinds. To me, these instruments would represent the individual voices of our characters but in an abstract way. Yaron thinks of the winds as the souls of our characters and I like that very much. It was a joy to be a part of the creative team on A Late Quartet, to work with Yaron and watch him deliver this profound musical drama to audiences around the world. -Angelo Badalamenti

MAIN ACTORS